🧼 Villkor för kemtvätt och vattentvätt
När du lämnar in plagg till oss för kemtvätt eller vattentvätt, godkänner du automatiskt nedanstående villkor. Vi på Kvarna Kemtvätt & Skrädderi AB arbetar med största noggrannhet för att ta hand om dina kläder på bästa sätt – men det finns vissa begränsningar och riktlinjer som är viktiga att känna till.
📌 1. Ingen garanti för fläckborttagning
Vi kan inte garantera att alla fläckar försvinner vid kemtvätt eller vattentvätt. Vi gör alltid vårt yttersta för att behandla fläckar så effektivt och skonsamt som möjligt.
📌 2. Kundens ansvar
2a. Kunden är ansvarig för att informera personalen om befintliga fläckar innan plagget lämnas in.
2b. Om plagget är slitet eller skadas under behandlingen på grund av dess skick eller fläckar, sker detta på kundens egen risk.
📌 3. Tvist om fläckar
Om kunden inte informerat om fläckar i förväg och efter tvätt påstår att fläcken uppstod under behandlingen, tar vi inget ansvar. Vi kan inte bedöma om fläcken uppkommit på grund av vårt arbete eller fanns där tidigare. Kunden hänvisas i sådana fall till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
📌 4. Ersättning vid skador
Vi ersätter inte kunden direkt i butik för skador som uppstått, om inte kriterierna i punkt 5 är uppfyllda. Vid missnöje rekommenderar vi att kunden kontaktar ARN för vidare bedömning.
📌 5. När vi tar ansvar
Om vi själva anser att ett uppenbart fel har begåtts, kan ersättning ske enligt följande:
(1) Vid uppvisande av kvitto på plagget gör vi en värdering och ersätter utifrån det.
(2) Saknas kvitto, kan kunden få rabatt eller fri tjänst – enligt överenskommelse med personalen.